boktoka

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Eld

Av Liv - 9 oktober 2012 23:38

Hej!

Ni kanske inte vet om det, men jag går i en kurs varje vecka som kallas "Kreativt skrivande" på Kulturskolan i Sundsvall. Där utvecklar vi vår förmåga att skriva till exempel noveller, dikter och låttexter. Idag fick vi en mycket trevlig överraskning. Vi fick nämligen ett varsitt gratis exemplar av "Eld" av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren! (Uppföljaren till Cirkeln och andra delen av trilogin om ungdomarna i Engelsfors) Jag har redan läst Cirkeln för ett tag sedan och det passade sig verkligen att jag fick uppföljaren precis nu när jag ändå planerade att läsa den.

Dessutom fick vi reda på att vi ska på ett författarbesök och signering med författarna den 29 november. Självklart är det fler som ska komma dit för att lyssna så är ni i Sundsvalls-trakten då så är det bara att dyka upp! (Kommentera om ni vill ha mer info och detaljer så ska jag ta reda på det åt er)
Förhoppningsvis kommer vi i vårat lilla gäng att få prata med dem privat och ställa några frågor efteråt. Självklart kommer jag att berätta för er hur det gick när det väl har varit!

Här nedan kan ni se en bild på mitt exemplar av boken.

Kram, Liv.

Av Liv - 9 oktober 2012 22:49

Hejsan!


Det är nu över ett år sedan jag senast bloggade på den här bloggen, men nu har jag kommit tillbaka igen! Alldeles här om dagen fick jag en tanke:

"Vad sjutton slutade jag med bloggen för? Jag hade härliga läsare, en fin blogg och fick många frågor. Hur tänkte jag egentlingen?"


Ja, varför slutade jag? Jag har inget vettigt svar på det. Så nu hade jag tänkt att jag skulle fräscha upp bloggen lite och sedan komma igång på nytt. Förhoppningsvis har min stavning och min grammatik förbättrats under året så att bloggen kan utvecklas. Jag hoppas att mina fina läsare kommer tillbaka och att jag kanske till och med kan få några nya!


Det enda som finns kvar att göra är att ändra den här förskräckliga headern. Jag känner verkligen att jag behöver en ny med bättre kvalité, men det kommer nog att ta några dagar innan den kommer upp. Det gör väl ingenting, va?

Trevligt att vara tillbaka!


Kram, Liv.

Presentation


Är du en boktoka som jag?
Här finner du tips på böcker, recensioner och mycket mer, som till exempel låttips, fotografier och filmrecensioner.
(Alla bilder på bloggen har jag själv tagit, förutom de äldre bilderna på bokomslag)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till Nattstad eller behålla Bloggplatsen?
 Bloggplatsen
 Nattstad

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards