boktoka

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Liv - 6 maj 2011 17:09

 



______SPOILERVARNING FÖR DE SOM EJ LÄST DE FÖREGÅENDE_______


Jag har hunnit läsa båda de här böckerna på en väldigt kort tid, så jag tänkte lägga upp dem samtidigt.

Det finns ytterligare två böcker innan som jag läste för ett tag sedan. Dessutom så finns det många uppföljningar.

____________________________________________________________

Titel: Det som kommer att ske, Flytande i vatten

Författare: Kjetil Johnsen

Serie: TRE (3:de och 4:de)

Antal sidor: 156 & 181

____________________________________________________________

Det som kommer att ske 

 

Jag tror jag älskar dig!
Det var så otroligt, att känna sig så lycklig och ha det så bra.
Det kunde inte hålla, det skulle inte hålla!
Det skulle komma att glida ifrån dem fortare än de kunde drömma om.
För två liv närmade sig raskt slutet.
Om några få timmar var det bara 11 dagar kvar tills en av de fyra väninnorna
- Nora, Vilde, Benedicte eller Trine - skulle dö.
Men det skulle ske ett mord innan dess också, ett hastigt och blodligt dråp.
Och det var Nick som skulle stå böjd över liket med blod på händerna...
Det som kommer att se är en otroligt spännande och romantiskt bok.
Detta är helt klart den bästa i serien hitills. Men det kommer ju som sagt väldigt många fler böcker.
Jag tror att det står på 10 böcker just nu.
Jag måste säga att det går otroligt snabbt att läsa dessa böcker, ungefär en per dag.
De är så pass spännande - och korta - att man inte kan göra annat än att längta efter mer.
7/10
_____________________________________________________________
Flytande i vatten
Nu hörde han vad flickan skrek. Ett namn. Ett namn som han så
väl kände igen. Namnet på människan som flöt framför honom.
För nu såg han det. Nu såg han plötsligt varenda detalj. Han såg
de blå läpparna. Han såg den smala strimman av stelnat blod från
mungipan och ner mot hakan. Han såg huvudet av det som en gång
var en flicka han kände.
Ung. Död. Naken, och inlindad i tunn, genomskinlig plast.
 
jag ångrar det jag sade. Den här är den mest spännande boken hitills.
Flera gåtor lös upp efter flera böcker efter väntan.
Denna bok har även den ett slut som får en att längta efter mer.
8/10
_____________________________________________________________
Nästa bok i serien: Till jord skall du bli
Tidigare böcker i serien:
Ett hål i själen (1)
Den farliga kyssen (2)

Presentation


Är du en boktoka som jag?
Här finner du tips på böcker, recensioner och mycket mer, som till exempel låttips, fotografier och filmrecensioner.
(Alla bilder på bloggen har jag själv tagit, förutom de äldre bilderna på bokomslag)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till Nattstad eller behålla Bloggplatsen?
 Bloggplatsen
 Nattstad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards