boktoka

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Liv - 12 maj 2011 22:07





____SPOILERVARNING FÖR DE SOM INTE HAR LÄST DE FÖREGÅENDE____ 


Titel: Till jord skall du bli

Författare: Kjetil Johnsen

Serie: TRE (5:an)

Antal sidor: 156

____________________________________________________________


Hon gick vidare tills hon kom till en glänta längst skogsvägen.

Mördaren satt på fraven med timmer som låg där, tillbakalutad med armbågarna som stöd bakom sig, benen utsträckta och korsade vid vristerna.

Mördaren log när hon kom.

Mördaren sade: - Hej, du.

Men det var länge sedan nu. Sex dagar, sex dygn.

Ett helt liv.

____________________________________________________________


Jag ångrar mig IGEN. Detta är den bästa boken hitills.

Boken har en sugförmåga som får en att fastna. Man kan bara inte sluta att läsa!


Det är i Till jord skall du bli som mördaren och den mördade blir avslöjade.

Mordet har redan hänt och nu är de efter mördaren.


Det enda negativa med serien är att böckerna är så otroligt korta.

Jag läser ut en sån här bok på en till två dagar.


När man tror att "nu är allting bra" så kan författaren bara inte låta bli att gå tillbaka till banan igen! 

Slutet - som alla de andra - får en att längta efter mer.


8/10

____________________________________________________________


Nästa bok i serien: Den gråtande mördaren


Tidigare böcker i serien:

Ett hål i själen (1)

Den farliga kyssen (2)

Det som kommer att ske (3)


Flytande i vatten (4)



Presentation


Är du en boktoka som jag?
Här finner du tips på böcker, recensioner och mycket mer, som till exempel låttips, fotografier och filmrecensioner.
(Alla bilder på bloggen har jag själv tagit, förutom de äldre bilderna på bokomslag)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till Nattstad eller behålla Bloggplatsen?
 Bloggplatsen
 Nattstad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards